اطلاعات همه چي
اطلاعات همه چي

آيا مي دانيد اهميت جراحي پروتز چشم براي بيماران چيست و در چه مواقعي كاربرد دارد؟

در بسياري از موارد ديده شده است كه برخي از افراد جامعه بنا به دلايل مختلف مانند ابتلا به بيماري هاي خاص و مزمن دچار نابينايي شده اند. برخي از افراد نيز به دليل وارد شدن ضربه به چشم ها يك يا هر دو چشم خود را به طور كامل از دست داده اند.

در اين افراد ممكن است ديگر نتوان به راحتي موفق به بازگشت بينايي و درمان مشكلات ناشي از آن شد. اما حداقل كاري كه مي توان براي افراد نابينا كه از نقص زيبايي ظاهري رنج مي برند انجام داد، استفاده از جراحي پروتز چشم است.

جراحي پروتز چشم خواهد توانست بخشي از مشكلات اين افراد را بر طرف كرده و امكان حضور آن ها در جامعه با استرس و رنج كمتر را فراهم كند.

بيناسا كلينيك يكي از مراكز تخصصي ارائه دهنده اين خدمات است كه در صورت نياز شهروندان ايراني خواهد توانست به ارائه اين خدمات با پروتز چشم بنمايد.

اهميت جراحي پروتز چشم چيست؟

زيبايي صورت بخش مهمي از زيبايي افراد را تشكيل مي دهد. براي همين است كه بسياري از افراد تمام تلاش خود را براي حفظ شادابي و زيبايي صورت به كار مي برند تا امكان حضور در اجتماع با ظاهري آراسته را داشته باشند.

اما متاسفانه شاهد هستيم كه برخي از افراد جامعه بنا به دلايل مختلف مانند ابتلا به بيماري هاي صعب العلاج بخشي از زيبايي خود را از دست مي دهند.

يكي از مهم ترين مشكلاتي كه اين افراد ممكن است داشته باشند كه اقدام به جراحي پروتز چشم كنندد، از دست دادن يك يا هر دو چشم است كه امكان برخورداري از يك زندگي سالم را از آن ها خواهد گرفت. به خصوص در صورتي كه چشم حالت اوليه خود را از دست بدهد و دچار گود افتادگي شديد يا تخليه بخش اصلي چشم باشد، اين رنج ها و مشكلات ناشي از آن بسيار بيشتر خواهد بود.

جراحي پروتز چشم قصد دارد با رفع اين مشكلات بخشي از آلام اين افراد را براي حضور در جامعه بر طرف كرده و امكان برخورداري از ظاهري آراسته و صورتي زيباتر را براي آن ها فراهم كند.

جراحي پروتز چشم چگونه باعث زيبايي فرد خواهد شد؟

در صورتي كه بيمار يكي از چشم هاي خود را از دست بدهد، يكي از راه هايي كه مي توان به او كمك كرد تا زيبايي ظاهري خود را تا حدي به دست آورد، استفاده از چشم مصنوعي است.

در جراحي پروتز چشم تلاش خواهد شد تا با استفاده از روش هاي نوين، پس از تخليه كردن چشم، امكان استفاده از يك چشم مصنوعي را فراهم كرد. به اين منظور لازم است از يك ايمپلنت در داخل چشم استفاده شود تا بتوان شكل ظاهري چشم را با استفاده از يك چشم مصنوعي ترميم كرد.

آيا براي جراحي پروتز چشم نياز به مراقبت هاي ويژه است؟

بله. يكي از مهم ترين نكاتي كه براي دست يافتن به نتيجه مطلوب از جراحي پروتز چشم بايد به آن توجه شود، رعايت مراقبت هايي است كه به طور ويژه بايد توسط بيمار مد نظر قرار گيرند.

به طور خاص پس از تمام شدن جراحي و موفقيت اميز بودن آن، بايد توجه داشته باشيد كه اين مراقبت پروتز چشم از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند. زيرا در صورت عدم توجه به آن ها ممكن است پس از انجام جراحي پروتز چشم شاهد مشكلاتي مانند پسرفت چربي در حدقه باشيد. در اين موارد ممكن است نياز به جراحي هاي تكميلي براي رفع اين گونه مشكلات در بيماران باشد.

در چه مواقعي نياز به جراحي پروتز چشم است؟

شرايط مختلفي هستند كه ممكن است باعث شوند نياز به جراحي پروتز چشم (براي رفع مشكلات افرادي كه مبتلا به نابينايي هستند) داشته باشيم.

در ادامه تلاش شده است اشاره اي به مهم ترين دلايل نياز افراد به جراحي پروتز چشم داشته باشيم:

–        سرطان چشم

سرطان چشم در زمره بيماري هاي مزمن قرار دارد كه مي تواند مانند ساير انواع سرطان مشكلات متعددي را براي بيماران مبتلا به همراه داشته باشد.

يكي از مهم ترين و بزرگ ترين اين مشكلات از دست دادن بينايي فرد است كه ممكن است به زيبايي چشم به طور غير قابل برگشت آسيب برساند.

براي همين يكي از مهم ترين مواردي كه نياز به استفاده از جراحي پروتز چشم براي جبران مشكلات ناشي از دست دادن چشم باشد ابتلا به سرطان محسوب مي شود.

–        تروما يا تصادف

تروما يا تصادفات رانندگي يا وارد شدن ضربه هاي سنگين به كاسه چشم ممكن است افراد را از نعمت داشتن يك چشم سالم محروم كند.

براي همين يكي ديگر از مهم ترين دلايلي كه ممكن است نياز به استفاده از جراحي پروتز چشم براي قرار دادن چشم مصنوعي در كاسه چشم باشد پس از برخورد اشياي مختلف به چشم يا تصادفات و سوانح رانندگي مي باشد.

عفونت چشم

اگر چه امروزه استفاده از انواع آنتي بيوتيك يا روش هاي درماني مدرن مي تواند تا حد زيادي عفونت چشم را در افراد مبتلا درمان كند.

با اين وجود، در برخي از موارد شاهد بوده ايم كه به دليل عفونت شديد چشم برخي از افراد بينايي خود را به طور كلي از دست داده اند.

اگر عفونت و آسيب ناشي از آن غير قابل بازگشت باشد، ممكن است كه ديگر نتوان هرگز چشم را به حالت عادي باز گرداند و نياز به جراحي پروتز چشم خواهد بود.

كسب اطلاعات بيشتر: ساخت پروتز چشم كودكان

آيا جراحي پروتز چشم باعث بازگشت بينايي مي شود؟

تلاش هاي متعددي براي ابجاد چشم هاي مصنوعي با قابليت ديدن صورت گرفته است كه نتايج آن به طور آزمايشگاهي مورد ارزيابي قرار گرفته اند. با اين وجود، هنوز به طور گسترده استفاده از چشم هاي مصنوعي با قابليت ديدن در دنيا رواج نيافته است. براي همين است كه در حال حاضر هدف اصلي جراحي پروتز چشم باز گرداندن زيبايي ظاهري به چهره فرد است و اين عمل ربطي به بازگشت بينايي ندارد.

هزينه جراحي پروتز چشم چقدر است؟

هزينه هايي كه بايد براي جراحي پروتز چشم پرداخت شود با توجه به نوع مواد اوليه مورد استفاده براي پروتز چشم  و ساير فاكتورها تعيين خواهد شد. به طور حتم، در صورت نياز مشاوره هاي لازم در مورد هزينه ساخت پروتز چشم يا هزينه هاي لازم براي جراحي در اختيار بيماران قرار خواهد گرفت.

آيا جراحي پروتز چشم با درد همراه است؟

خوشبختانه به طور معمول شاهد احساس درد خاصي در بيمار در طول عمل جراحي پروتز چشم نخواهيم بود. براي همين لازم نيست از اين لحاظ نگراني خاصي داشته باشيد.

مدت زمان جراحي پروتز چشم چقدر است؟

زمان لازم براي انجام عمل جراحي مي تواند در حدود دو ساعت يا در مورادي حتي بيشتر باشد. به طور حتم پزشك جراح بهتر خواهد توانست اطلاعات تكميلي را در اين مورد در اختيار شما قرار دهد.

حرف آخر

خوشبختانه در داخل كشور مراكز تخصصي متعددي هستند كه امكان ساخت چشم مصنوعي براي استفاده توسط بيماران مبتلا به نابينايي را دارند.

براي همين اگر اين افراد بنا به دلايل مختلف بينايي خود را از دست داده اند و از مشكلات مرتبط با زيبايي ظاهري رنج مي برند، خواهند توانست از اين خدمات براي جراحي پروتز چشم استفاده كنند.

همان طور كه اشاره شد بيناسا كلينيك يكي از مراكز تخصصي ارائه دهنده خدمات جراحي پروتز چشم در ايران است كه در صورت نياز كليه شهروندان محترم خواهد توانست مشاوره هاي بيشتري در اختيار بيماران يا خانواده آن ها قرار دهد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۲۰:۳۳ ] [ اطلاعات ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی